Google’s missie is om wereldwijde informatie te organiseren zodat deze voor iedereen toegankelijk is. Voor de vindbaarheid van je website in Google is het daarom heel belangrijk dat de inhoud aansluit bij de wensen van gebruikers. Iemand die iets googelt, moet op een pagina terechtkomen die aan zijn zoekopdracht voldoet. Of je website in Google’s organische zoekresultaten staat, wordt bepaald aan de hand van de drie hoofdpijlers van SEO: autoriteit, content en techniek. E-E-A-T speelt een belangrijke rol binnen deze pijlers. Een betrouwbaar online marketingbureau zoals Semwerkt kan je helpen de content van je website te optimaliseren, zodat die bij de drie SEO-pijlers en E-E-A-T aansluit. Maar wat is E-E-A-T precies? En waarom is het zo belangrijk? Dat lees je in dit artikel.
Wat is E-E-A-T?
E-E-A-T staat voor experience, expertise, authoritativeness en trustworthiness. Het concept benadrukt het belang van de ervaring die de schrijver van content met het onderwerp heeft, zijn kennis en vaardigheden rondom het onderwerp en dat zowel hij als de website waarop de content staat als betrouwbare bron tellen. Trustworthiness is de belangrijkste factor, omdat websites met een lage betrouwbaarheid slecht scoren op E-E-A-T, ongeacht hun ervaring, expertise of autoriteit. Om trustworthiness te versterken, is het belangrijk om duidelijk te maken wie de content heeft geschreven, de inhoud op feitelijke juistheid te controleren, betrouwbare bronnen te citeren en – in het geval van e-commerce websites – veilige betaalmethoden en betrouwbare klantenservice aan te bieden.
Hoe zorg je dat jouw geschreven content voldoet aan E-E-A-T?
- Publiceer alleen content die is geschreven door iemand met autoriteit en expertise en die iets toevoegt aan de al bestaande content op het web;
- Vergeet niet om de content up-to-date te houden;
- Laat je content controleren door een expert;
- Geef informatie over de auteur;
- Gebruik betrouwbare bronnen;
- Zorg voor een duidelijke over ons-pagina;
- Zorg voor een duidelijke contactpagina;
- Bied informatie aan over o.a. algemene voorwaarden, betaling, verzending en retourbeleid;
- Houd voor de user generated content over je site in de gaten;
- Zorg dat betrouwbare websites naar jou linken.
Laat de content op je website optimaliseren door Semwerkt
Wil je dat de content op jouw website helemaal aansluit bij de E-E-A-T-richtlijnen van Google? Dan helpen de bovenstaande adviezen je vast al flink. Toch is het goed om extra ondersteuning te ontvangen van experts in SEO, SEA, Google advertising en Microsoft advertising. Laat daarom je content optimaliseren door de online marketingspecialisten van Semwerkt in Hoorn. Neem vandaag nog contact met hen op, want ze helpen je graag.