Ik blijf dit beeld te schattig vinden. Van die fijne zachte spekdijtjes, en een zachte luier om de billetjes. ‘Pamperkontjes’. Ik zie de ‘term’ regelmatig voorbij komen, hoewel de meeste mensen ‘luierkontje’ bedoelen. Wij hebben hier wel een Pamperkontje. En dat is niet alleen omdat Pampers zo heerlijk zacht is voor de twins hun billetjes. Noch omdat zowel om de dikke brede billetjes van Jesse passen, als bij de smalle ronde billetjes van Celine. Wat op zich al fijne voordelen zijn, en belangrijk bij het kiezen van de juiste merk luiers. Al heeft Pampers nóg een belangrijke reden om voor hun luiers te kiezen; in samenwerking met UNICEF doneert Pampers van één gekocht pak Pampers-luiers of babydoekjes (met het UNICEF logo op de verpakking) één levensreddend vaccin* Al tien jaar bestaat deze campagne van Pampers-UNICEF, met als doel tetanus voorgoed te verbannen, zodat geen enkele baby meer besmet kan raken met deze ernstig besmettelijk en dodelijke bacterie. Gelukkig zijn al honderd miljoen vrouwen en baby’s inmiddels beschermd. Op dit moment krijgt iedere seconde ergens in de wereld een baby of moeder dit vaccin toegediend. In zeventien landen is tetanus zelfs al volledig uitgebannen; hoera voor het leven! Nu heeft Pampers nog een mooie actie; je kunt nu ook op nog meer manieren een bijdrage leveren aan deze campagne. Heb je al op de ‘Doe een wens’-video geklikt? Jij topper! Dat betekent dat je al één levensreddend vaccin hebt verzorgd. Als je de video liket of deelt met #PampersUNICEFWens, óf een eigen wensfoto deelt, verzorgt Pampers-UNICEF voor iedere handeling nog een vaccin. En -zoals je kunt zien in de video- gaat het om de wens om tetanus volledig te verbannen. Als je een foto van je baby/kindje die een wens doet (een kaarsje uitblaast in dit geval) en deze op de Facebook van Pampers (www.facebook.com/Pampers.Nederland) plaatst, is dit opnieuw een vaccin erbij. Velen gingen je al voor. Want hoe leuk is het om een foto van je kleintje te posten voor het goede doel? Doe je mee? * Voor ieder verkocht pak Pampers-luiers of babydoekjes met het UNICEF-logo en voor iedere keer dat het “Wishes” filmpje wordt bekeken, gedeeld, geliket, of voor iedere geplaatste wensfoto op de Pampers-Facebookpagina steunt Procter & Gamble UNICEF in de strijd tegen tetanus bij pasgeborenen met €0,056. Dit bedrag vertegenwoordigt bijvoorbeeld de kostprijs van één tetanusvaccin of ondersteunt de levering van de vaccins. UNICEF ondersteunt geen specifieke merken of producten. Meer info op www.pampers.nl of www.unicef.org
Dit artikel is in samenwerking met Pampers tot stand gekomen.
Comments
comments