Baby Eten Home Koken Ontwikkeling

10 POWERFOODS TIJDENS ZWANGERSCHAP

We weten allemaal wel dat je tijdens een zwangerschap extra goed moet eten. Maar wat zijn de 10 beste dingen die je kunt hebben om er voor te zorgen dat je baby zicht maximaal ontwikkelt? Ik stelde een lijstje van mijn 10 beste voedsels samen, waarmee ik een gezonde en sterke baby heb kunnen kweken.Healthy-Foods

1. Boerenkool en Spinazie
Deze groene bladeren zijn geweldig voor zwangere vrouwen, omdat ze, net als zwangerschapsvitamines, vol zitten met vitamine A en foliumzuur, maar ook veel calcium, vezels, en ijzer bevatten.
boerenkool

2. Eieren
Eieren bevatten ook veel ijzer en vitamine A, maar ook proteïnen.

eieren

3. Noten en zaden
Vezels, mineralen, vitamine E, goede vetten, een handje noten en zaden is je beste snack tijdens de zwangerschap.

nuts

4. Yoghurt
En laat het nou net zo zijn dat noten en yoghurt een populaire powerfood ontbijt zijn, doe hier vooral aan mee! Yoghurt zit vol calcium en probiotica, en helpt tegen brandend maagzuur.

yoghurt

5. Bessen
Gedroogd, bevroren, maar vooral vers, verschillende soorten bessen, die ook heel goed in je yoghurt met noten passen, zijn bijzonder goed tijdens een zwangerschap, aangezien ze plantaardige proteïnen bevatten, maar ook vol met ijzer, vezels, magnesium, zink en – komt ‘ie weer – foliumzuur zitten!

berries

6. Zalm
Als je tijdens je zwangerschap niet misselijk wordt van de geur van vis ga dan vooral voor goed gebakken zalm: vol Omega 3 vetten.

salmon

7. Lamsvlees
Regelmatig een lamskotelet eten verzekert je van veel ijzer, zink en vitamine B12

Lamb

8. Zoete aardappel
Wissel je gewone aardappels in voor zoete aardappels en krijg zo veel meer vitamines A en E binnen.

zoete aardappel

9. Bonen en linzen
Hier zitten echt zo veel voedingsstoffen in dat het lastig wordt om ze allemaal op te schrijven. Belangrijkste: plantaardige proteïnen, vezels, ijzer, foliumzuur, magnesium en zink.

legumes

10. Avocado’s!
Mijn persoonlijk favoriet: Lekker veel avocado’s. Zacht van smaak, makkelijk te verteren en vol goede vetten, luteine, foliumzuur, en potassium, dat ook wel in bananen zit.

images

Het is uiteraard belangrijk om gezond en gevarieerd te eten, maar de bovengenoemde voedsels zijn niet alléén de natuurlijke manier om alle vitamines tijdens je zwangerschap binnen te krijgen, ze zorgen er ook voor dat je je gedurende de zwangerschap goed voelt, lekker in je vel zit en na je bevalling weer sneller de oude bent.

 

Een aantal dingen die je niet moet eten zijn rauw vlees, vis en kaas, orgaanvlees en lever, omdat hier nog bacteriën in kunnen zitten die zeer giftig zijn voor ongeboren baby’s, maar verder dan dat kom je met een gezond verstand al ver. Eet ook zo min mogelijk voorverpakte voedsel, maar dat geldt ook voor wanneer je niet zwanger bent 😉

 

 

Comments

comments

You Might Also Like

No Comments

Leave a Reply